- Selbstreguliertes Lernen in der medizinischen Ausbildung /
- Publikationen
Accepted
1.Steinberg, E., Marsch, S., Yanagida, T., Dörrenbächer-Ulrich, L., Pfeiffer, C., Bührle, P., Schwarz, L., Auer, U., Kleinsorgen, C., & Perels, F. (2024). Development and validation of the Workplace Learning Inventory in Health Sciences Education: a multimethod study. Advances in Health Sciences Education, 29(4), 1075–1129. https://doi.org/10.1007/s10459-023-10295-y
2.Marsch, S., Yanagida, T., & Steinberg, E. (2024). Stressors and Stress of Veterinary Students during their Introduction to the Clinical Workplace. Journal of Veterinary Medical Education, Article e20230127. Advance online publication. doi.org/10.3138/jvme-2023-0127
3.Steinberg, E., Yanagida, T., Marsch, S., Dörrenbächer-Ulrich, L., Schwarz, L., Auer, U., Kleinsorgen, C., Pfeiffer, C., Bührle, P., & Perels, F. (2024). Undergraduates' workplace learning in health sciences education: Psychometric properties of single-item measures. BMC Medical Education, 24(1), 861. https://doi.org/10.1186/s12909-024-05848-7
4.Marsch, S., Yanagida, T., & Steinberg, E. (2024). Workplace learning: the bidirectional relationship between stress and self-regulated learning in undergraduates. BMC Medical Education, 24(1), 1038. doi.org/10.1186/s12909-024-06021-w
5.Steinberg, E., & Schultes, M.-T. (2025). Leveraging implementation science to enhance intensive longitudinal methods.International Journal of Research & Method in Education. Accepted.
6.Steinberg, E., Marsch, S., Yanagida, T., Dörrenbächer-Ulrich, L., Smith, A. E., Pfeiffer, C., Bührle, P., Schwarz, L., Auer, U., & Perels, F. (2025).Self-regulated Learning at the Workplace: State, Trait, or Development? Learning and Individual Differences. Accepted.
7.Steinberg, E., Stadler, M. (2024) An educational psychology perspective on health sciences education research. GMS Journal of Medical Education. Accepted.
Konferenzbeiträge
Steinberg, E; Marsch, S; Yanagida, T; Dörrenbächer-Ulrich, L; Smith, A.; Pfeiffer, C; Bührle, P; Schwarz, L; Auer, U; Perels, F. (2024): The Stability and Variability of Health Sciences Students Self-Regulated Learning at the Workplace 348-348.-53rd DGPs Congress / 15th ÖGP Conference; SEP 16-19, 2024; Vienna, Austria.
Marsch, S; Yanagida, T; Steinberg, E. (2024): Lernen am Arbeitsplatz: Die Beziehung zwischen Stress und selbstreguliertem Lernen 1099-1100.-53rd DGPs Congress / 15th ÖGP Conference; SEP 16-19 2024; Vienna, Austria.
Steinberg, E. (2024): Lernen am Arbeitsplatz: Impulse aus psychologischer Perspektive. Tagung der DVG-Fachgruppe Didaktik & Kommunikation; MÄR 5-6, 2024; Berlin, Germany. 2024.
Steinberg, E; Marsch, S; Yanagida T; Dörrenbächer-Ulrich, L; Pfeiffer, C; Smith AE, Bührle, P; Schwarz L; Auer, U; Kleinsorgen, C; Perels, F. (2024): Entwicklung und Prüfung neuer Erhebungsinstrumente zu studentischem Lernen am Arbeitsplatz 45-46.-Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ); AUG 5-9; 2024; Freiburg, Switzerland.
Marsch, S; Steinberg, E. (2023): Stress und Stressbewältigung beim Übergang vom vorklinischen zum klinischen Lernen bei Studierenden der Veterinärmedizin 87-88.-Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung 2023; SEP 14-15, 2024; Osnabrück, Germany.
Marsch, S. (2022, September 6). Stress und Stresserleben im klinischen Teil der veterinärmedizinischen Ausbildung [Poster]. 14. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Klagenfurt.
Steinberg, E. (2022): Self-regulated learning in technology enhanced medical education -European Conference on Veterinary and Medical Education; 25th Graz Conference; APR 21-23, 2022; Budapest, Hungary.
Steinberg, E; Perels, F; Auer, U; Schwarz, L. (2021): Developing a model for self-regulated learning in a higher education medical workplace environment 306-307.-19TH EARLI Biennial Conference for Research on Learning and Instruction; AUG 23-27, 2021; Online, Belgium
Steinberg, E; Yanagida, T; Perels, F; Auer, U; Dörrenbächer-Ulrich, L; Schwarz, L. (2021): Die Integration der Theorie zum selbstregulierten Lernen in die medizinische Ausbildungsforschung 157-157.-Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung 2021; SEP 16-17, 2021; Zürich, Switzerland.